دیالکتیک یک نافیلسوف

باید تکلیف خود را با بعضی چیزها روشن کرد

دیالکتیک یک نافیلسوف

باید تکلیف خود را با بعضی چیزها روشن کرد

اینجا مجموعه ای از اندیشه های یک نافیلسوف معمولی را خواهید خواند. از نظر دادن دریغ نکنید...
نکته: مطالب این وبلاگ حتما با ذکر منبع یا نام نویسنده هستند؛ پس مالکیت مطالبی که بدون ذکر منبع آمده مربوط به همین وبلاگ میباشد:)
اینستاگرام: daily_dialectic

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

یک موضوع مهم!

يكشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۴۴ ب.ظ

به خودمان برچسب نزنیم! 

اگر کسی بگوید من دیندارم میرود دنبال سیاقی که دینداران دارند، اگر کسی بگوید من خدا ناباورم میرود دنبال خداناباور-گونه زیستن و اگر کسی بگوید من لاادری هستم همینطور. اگرکسی این اشتباه را -از هر نوعش- مرتکب شود، ناخواسته بخش بزرگی از رفتارش ناآگاهانه و منفعلانه میشود.

ما حق نداریم با این کار برای آینده تصمیم بگیریم. ما حتی برای اعتقادی که یک دقیقه بعد هم خواهیم داشت نمیتوانیم/نباید تصمیم گیری کنیم.

هر کسی در همه عمر فقط حق دارد یک برچسب داشته باشد؛ فقط مجاز است بگوید: "من طالب حقیقتم"...

نظرات  (۳)

وبلاگتون رو خوندم.
و چون کتاب نامیرا رو تازه تموم کردم، حس میکنم این کتاب ارتباط عمیقی با این پست داره.
+ همچنین که شخصیت شما رو مثل شخصیت عبدالله این کتاب میبینم...


همیشه حق طلب باشید :)
پاسخ:
لطف دارید. ممنون
این کتاب رو نخوندم متاسفانه...
۰۴ آبان ۹۴ ، ۱۹:۲۳ مسعود سلطانیان
به وجود قوری ای پرنده بین کهکشان آندرومدا و کهکشان خودمون باور داری؟
پاسخ:
به چیزی که توجیه معقول و مطابق با واقع داشته باشه باور دارم.
۰۳ آبان ۹۴ ، ۲۰:۴۶ مسعود سلطانیان
به خودت برچسب"انسان" رو نزن.دچار انفعال ابدی میشی. بی دینی و بی خدایی پیشگش
پاسخ:
نظرتون رو متوجه نشدم. واقعا متوجه نشوم:/

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی