دیالکتیک یک نافیلسوف

باید تکلیف خود را با بعضی چیزها روشن کرد

دیالکتیک یک نافیلسوف

باید تکلیف خود را با بعضی چیزها روشن کرد

اینجا مجموعه ای از اندیشه های یک نافیلسوف معمولی را خواهید خواند. از نظر دادن دریغ نکنید...
نکته: مطالب این وبلاگ حتما با ذکر منبع یا نام نویسنده هستند؛ پس مالکیت مطالبی که بدون ذکر منبع آمده مربوط به همین وبلاگ میباشد:)
اینستاگرام: daily_dialectic

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

میدان نقش جهان

يكشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴ ب.ظ

میدان نقش جهان اصالت دارد. سیاست و مذهب و معیشت هر سه این جا هست. هم کاخ شاهی، هم مسجد جامع شهر و هم مهم ترین بازار شهر اینجا در کنار هم قرار گرفته اند.

بناها هر کدام بر اساس ارزش های دینی اصیل و بر مبنای آخرین علوم دنیای سنتی طراحی شده اند. 

داخل مسجد ها که وارد می شوی کاشی ها، رنگ ها و طرح هایی که می سازند تماما صورت سازی های عرفانی است. نماد عروج از کثرت در پایین به وحدت در بالا.

کاخ شاهی همانطور که باید باشد با شکوه است و مملو از نماد های قدرت و عظمت، تا به چشم بارخواهان و ملاقات کنندگان بیاید و حساب کار دستشان باشد.

بازار در عین سادگی زیباست. ضمنا از داخل هم در دید ناظران نیست. باید بروی پشت دیوارها تا وارد بازار شوی. همیشه شلوغ و پررونق است و رفت و آمد متواتر.

.

پ ن: اسلام در مقابل مسیحیت علاوه بر جهان آخرت، به جهان مادی هم می پردازد. دینداران را به کار، سازندگی، لذت بردن و شادی دعوت می کند و این جهان و لذت هایش را سرزنش نمی کند. پیامبرش هم تاجر است هم سیاس است و هم عارف. نه تنها از جنگ و ازدواج و لذت جویی های متعارف ابایی ندارد بلکه توصیه هم می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی