دیالکتیک یک نافیلسوف

باید تکلیف خود را با بعضی چیزها روشن کرد

دیالکتیک یک نافیلسوف

باید تکلیف خود را با بعضی چیزها روشن کرد

اینجا مجموعه ای از اندیشه های یک نافیلسوف معمولی را خواهید خواند. از نظر دادن دریغ نکنید...
نکته: مطالب این وبلاگ حتما با ذکر منبع یا نام نویسنده هستند؛ پس مالکیت مطالبی که بدون ذکر منبع آمده مربوط به همین وبلاگ میباشد:)
اینستاگرام: daily_dialectic

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

پیاده روی اربعین

دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷ ب.ظ

سفرهای زیارتی بخصوص برای معتقدین مذهبی دستاوردهای خوبی دارد. حال بهتر، اخلاق و خودکنترلی بیشتر و تجدید و تقویت ایمان دینی و بسیاری دست آوردهای دیگر.

اما من امسال لازم میدانم به عنوان یک وظیفه انسانی به همه افرادی که قصد شرکت در مراسم اربعین در عراق را دارند، هشدار بدهم که عقلاً و بر اساس قواعد دینی، خرید این خطر بزرگ اشتباهی روشن است؛ و با آن دست آوردها هم ارز نیست. وقتی داعش در چندین جای یک کشور اروپایی دست به اقدامات تروریستی و انتحاری موفق میزند، بسیار محتمل است که امسال برای این برنامه ی هر ساله ایرانیانی که از اتفاق شمشیر را برای داعش از رو هم بسته اند برنامه های خطرناکی داشته باشد.

لذا به عنوان یک برادر کوچکتر، از این دوستان میخواهم که با استناعت از سیره عقلانی آن مرد بزرگوار و به عقل و عدل و انصاف از این سفر پرخطر منصرف شوند.

پ.ن: از صمیم قلب آرزو میکنم هیچ پیش آمد بدی رخ ندهد اما باور کنید مرگ در این سفر، مرگ در مسیر هیچ ارزشی با ارزشتر از جان شما نیست. فتامل...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۵

نظرات  (۳)

باید ببینیم از نظر کی و چه منبعی این سفر ارزش خظر جانی رو داره یا نداره.
تصور میکنم اگه در "جایی" ثابت شد که خوف یا احتمال خطر در این سفر خاص به عنوان دلیلی برای ترکش قابل پذیرش نیست، عملی غیرعقلایی صورت نگرفته.
اون "جا" می تونه احادیث معصومین باشه.
درک مطالب بالا خیلی دشواره؟؟؟
ضمناً نوشتید سیره عقلانی... میتونم دقیقا منظورتون رو از سیره عقلائی یا عقلانی بدونم. دقیقاً منظورتون چیه؟ کدوم عقل؟ عقل استوارت میل، عقل رالز، عقل هارزانی، عقل کانت، عقل هیوم، عقل دیویدسون، عقل مک اینتایر، عقل رورتی، عقل راسل، عقل اونگر، عقل اسمیت، عقل مارکس، عقل کینز، عقل جوادی آملی، عقل طباطبایی، عقل حکیمی، عقل خوئی، عقل علیدوست یا ....
یا عقل مردم محله خاصی از تهران در 1394، یا عقل یکی از قبائل در کشور پرو در همین سال؟ عقل مردم تهران در 200 سال قبل یا عقل سیک های معتقد هندی در حال حاضر؟ عقل یهودیان زمان حضرت مسیح یا عقل بودایی های کنونی؟

پاسخ:
این یعنی همه چیز نسبیه؟
این دققیا همون چیزیه که داعش می خواد که....
وقتی با خدا کیفیت فیلم جنایتاشونو پخش می کنن دلیل غیر از ایجاد وحشت و جلب توجه عمومی ندارن!
هدفشون واضحه...
فرانسه هم از چوب خودش می خوره... خودشون ماشین جنگی داعشو تقویت کردن، الانم دست خوش گرفت
۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۴:۵۰ پرواز سپید
:)
سلام با این که خودم نمی تونم به این سفر برم ولی اگه همچین جایی خلوت باشه اتفاقا بیشتر به داعش امکان بروز و ظهور میدیم!
اینو دقت داشته باشید که بزرگترین اسلحه دشمن ایجاد رعبه! در زمان امام حسین علیه السلام هم با همین ایجاد رعب تونستن دور و بر حضرت و خلوت کنن!
نگران نباشید اگه داعش میتونست به ایران ضربه بزنه اول میومد ایران نه که بره اون ور دنیا توی فرانسه اون همه فجایع به بار بیاره! امنیت این پیاده روی تامین میشه ان شاءالله!
پاسخ:
امیدوارم اینطور باشه...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی