دیالکتیک یک نافیلسوف

باید تکلیف خود را با بعضی چیزها روشن کرد

دیالکتیک یک نافیلسوف

باید تکلیف خود را با بعضی چیزها روشن کرد

اینجا مجموعه ای از اندیشه های یک نافیلسوف معمولی را خواهید خواند. از نظر دادن دریغ نکنید...
نکته: مطالب این وبلاگ حتما با ذکر منبع یا نام نویسنده هستند؛ پس مالکیت مطالبی که بدون ذکر منبع آمده مربوط به همین وبلاگ میباشد:)
اینستاگرام: daily_dialectic

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

فوتسال...اما از جنس بانوان

جمعه, ۱۵ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۵۶ ب.ظ

سوال: حیف نیست که تیم فوتسال دختران از حضور در مسابقات جهانی محروم شوند؟

پاسخ کفاشیان: بله. اما منم حیفم!

در کشورهای اصطلاحا ایدئولوژی زده انسان محوری و آثار انسان ها اهمیت خود را از دست میدهد؛ در مقابل، ظاهر انسان ها و نزدیکی این تظاهرات به ایدئولوژی مهم میشود. مداحی و چاپلوسی رونق میگیرد و بدبینی و برخوردهای خشن با تفکرات و فعالیت های متفاوت شدت می یابد. عقلا گوشه نشین میشوند و زمام امور به دست احمق ها و احزاب باد می افتد. مدیریت بیشتر به دست افرادی داده میشود که در مقابل ایدئولوژی، نرم و تابع اند و از نظر ارباب قدرت قابل اعتماد و بی سابقه در اعتراض و حرف های زاویه دار. ترس طرد ایدئولوژی مطلوب توسط عوام مردم در ارباب قدرت قوت می یابد و بی اعتمادی رواج می یابد. برخورد های امنیتی با موضوعات پیش پا افتاده رواج می یابد و انسان ها به خاطر عقاید و بیاناتشان مجازات میشوند. خود سانسوری و خطوط پررنگ و متعدد قرمز تا جایی رواج می یابد که کسی توان اظهار نظر قطعی درباره اینکه چه چیزی مجاز است و چه چیزی نه را نمی یابد. در مقابل، تریبون ها به دست احمق ها و بیسوادهای اصطلاحا مطمئن و توجیه می افتد.

اما مهمترین چیزی که از دست میرود فضای عادلانه جهت رقابت و پیشرفت است. افراد اصطلاحا مورد اعتماد، امتیازات خاص پیدا میکنند و فساد امری طبیعی میگردد.

پ.ن: ایدئولوژی معانی مختلفی دارد. علی العموم هم منفی. اما چیزی که برای من روشن شده این که تا حد امکان باید از این دام دوری کرد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۵

نظرات  (۱)

۱۵ آبان ۹۴ ، ۲۰:۲۷ پرواز سپید
سلام. تا حد زیادی حرفتون رو قبول دارم.
البته به نظرم اگه اون ایدئولوژی پشتوانه فکری درستی داشته باشه و فردی که در دفاع از اون برمیاد با فکر به سمتش رفته باشه دیگه همچین جوابی نمیده!
بلکه با ارامش و بدون نگرانی به حرف مخالف گوش میده و با در نظر گرفتن تمام زوایا جواب خوب و محترمانه و البته قانع کننده ای به سوال کننده می ده.
برعکس این مسئله رو هم من خودم در دانشگاه دیدم! استادی که از کشور خارجی دکترا گرفته و کلی هم ادعای روشنفکری داره ولی حتی در تخصص خودش هم از خرافات و موهومات حرف میزنه! چیزایی رو میگه که من دانشجوش میدونم شبهه علمه چه برسه به یه متخصص خبره! و همین آقای مثلا دکتر از ایدئولوژی به معنای منفیش فراریه!
و جامعه مارو به خاطر همین مسئله گرایش به مذهب تخطئه میکنه!
نمی دونم...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی